• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57940
+
-

مهار آتش‌سوزی  در زمین‌های 90 هکتاری اراک

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: آتش‌سوزی زمین‌های موسوم به 90 هکتاری زعفرانیه در کوی ولی عصر(عج) با حضور به‌موقع آتش‌نشانان 4 ایستگاه آتش‌نشانی اراک مهار شد.

 «مسعود آقازیارتی» در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در شب 17 خرداد در پی وقوع آتش‌سوزی در فضای سبز زمین‌های موسوم به 90 هکتاری زعفرانیه، حدفاصل کوی رضوی(گردو) و کوی ولیعصر(عج)، شهروندان با تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک همزمان نیرو‌های عملیات ایستگاه‌های یک، 2، 5 و 8 را به محل حادثه اعزام کرد. 

وی بیان کرد: در این حادثه، علف‌های خشک در چند نقطه از این منطقه به علت نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده بود که با توجه به وجود علف و بوته‌های خشک فراوان در این مکان که وسعت زیادی هم دارد، شعله‌های آتش به سرعت در حال گسترش بود و با توجه به قرارگرفتن تأسیسات شرکت آب و فاضلاب در این منطقه، هر آن احتمال می‌رفت آتش‌سوزی به آن سرایت و خسارت وارد کند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و با استفاده از چند رشته لوله آبدهی، مشغول مهار و خاموش‌سازی شعله‌های آتش شدند. 

آقازیارتی ادامه داد: به علت نبود راه دسترسی برای خودروهای آتش‌نشانی به داخل زمین‌ها، لودر شهرداری وارد عمل شد و با انجام عمل جداسازی از گسترش آتش جلوگیری کرد و همزمان آتش‌نشانان با استفاده از بیل و پاشش خاک روی آتش، عملیات خاموش‌سازی آتش را ادامه دادند. 

وی بیان کرد: با تلاش نفسگیر آتش‌نشانان و پس از حدود 3 ساعت عملیات، این آتش‌سوزی مهار و خاموش شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید